Permalänk

Camping på Swedenrock?

Hade tänkt besöka Swedenrock 2010. Det blir mitt första besök på festivalen i fråga och undrar vad det finns för campingmöjligheter? Är det tält som gäller rätt igenom eller? Vi blir kanske ett gäng så funderade lite på Husbil/utfällbart tak. Det vore grymt kungligt, men då kommer ju frågan om det finns platser för husbilar?

Permalänk
Medlem

Kolla runt lite på hemsidan, www.swedenrock.com
Har campat där både i tält och i husbil, tror vi bodde på Runessons när vi hade husbil, de övriga åren har vi bott på Rockerdise tältcamping.

Permalänk
Medlem

Finns både och. Det är självklart roligare att bo på tältcampingen, men jag som är inne på mitt 9:e år är lite trött på alla snorungar som härjar runt. Så jag har bott på Norje Boke husvagnscamping de senaste 3 åren.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

Hmm, aa får se vad det blir. Som oobum nämnde kanske det är roligare att bo på tältcampingen. Husbil har ju dock vissa fördelar med komforten...
Får la kolla runt vilka kompisar som ska med och se vad de andra tycker.

Men nu vet jag iaf att alternativet finns. Ni ska ha tack för svaren.

Permalänk

Snacka om att vara ute i god tid

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Jag har ju knappt kommit över årets Sweden Rock än.

Men tältcampingen är ju helt klart den mest händelserika campingen.Vill man uppleva festivalstämmning på riktigt så är det där man ska vara. Och man får helt enkelt se till att vara öppen för roliga saker.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

"Vara öppen för roliga saker".
Vad kan detta tänkas vara för roligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy Bob
Snacka om att vara ute i god tid

Platserna till Norje Boke släpps första januari 09.00 och är slut första januari 11.00 ungefär.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Vi hade nog tänkt få tag i husvagnscampingplatser i år. Nu har vi tältat i tre år och det känns som att man kan den biten. Fast samtidigt vill jag inte riktigt bo i husvagn heller, för det är på tältcampingen det händer saker. Det är där man får se alla underbara människor, samt kräkas över hur äckliga en del människor är

Är Norje Boke campingen nere vid vattnet? Den har man ju funderat lite på faktiskt.

Permalänk

Rockerdise är det som gäller. Den är alldelles lagom, lite äldre folk och mer avslappnad stämning än på griscampingen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oobum
Platserna till Norje Boke släpps första januari 09.00 och är slut första januari 11.00 ungefär.

Som sagt.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Lyfter denna härliga tråd lite.

Vilken camping (tält) rekommenderas 2024? Åker själv och vill gärna ha det hyfsat lugnt på nätterna då jag har svårt att sova.

Jobbade förra året och bodde på personalcampingen och där var det riktigt lugnt men samtidigt rätt långt att gå, och vet inte om
jag kan jobba i år då ena sonen ev ville komma förbi någon av dagarna.

Så relativt lugnt (det är ju trots allt rock!), bra toaletter och duschar med rimliga köer och gärna möjlighet till att köpa frukost och kaffe önskas.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Tycker Rosenlund brukar vara lite lugnare, iallafall senast gångerna jag varit där.
Ända nackdelen är att det är en jävla bit och gå varje gång. Tar typ 30 min eller nått (med alla människor i vägen).
Duschar kommer jag inte ihåg om de hade eller inte där.

Överlag så gissar jag på att för lungt = bort en bit från själva festivalområdet = långt att gå.

Vet inte hur ingemans camping är, verkar vara på andra sidan festivalområdet. Bara misstänker att det kanske är lugnare där.
Ser inte ut att vara jätte långt iväg heller.
https://www.swedenrock.com/festival/boende/campingar
https://ingemanscamping.se/

Var har de personalcampingen nuförtiden? Jobbade själv på festival stage 2 år 09 och 10.

Permalänk
Medlem

Personalcampingen är i princip så långt ifrån man kan komma utan att lämna Norje, vilket blir lite komplicerat.
Man kan inte riktigt gå tillbaka för att äta lite / vila lite osv.

ja ingemans och åkes har jag kikat lite på, ligger ju lite längre ifrån så borde vara lugnare än tex rosenlunds.
kostar tyvärr mer, men är ju samtidigt inte så mycket pengar i sammanhanget.